Dus, ik sta voor de kaartjesautomaat achter het station en er hangt een briefje dat pinnen helaas op dit moment niet mogelijk is. Dus ik ga in de rij staan voor de geldautomaat en daarna in de nog langere rij voor het loket, waar pinnen wel kan. Dus had ik eigenlijk niet in die andere rij hoeven staan. Dus nu ben ik laat, kan ik straks een half uur wachten. De dame achter het loket roept dat de rij maar zonder kaartje naar boven moet en bij de conducteur een kaartje moet kopen.
Dus ik ben blij dat ik mijn trein nog gehaald heb. De chagrijnige kaartjescontroleurdert vindt het maar een raar verhaal en dat gaat zo wel heel makkelijk. En dat een kaartje kopen in de trein 35 euro extra kost. Dus ik zeg hem dacht het niet, want ik kan best assertief zijn als ik dat wil, en het is inmiddels 9 uur dus ik wil mijn 40% korting ook nog. Dus hij zegt is wel goed zo en hij loopt door. En de dag moet nog beginnen. Dus.
Oostblok-toestanden! ;^))
Ik had laatst een verschrikkelijk schagrijnig mens achter de balie van de NS hier in Hengelo…
Je moet je dan echt inhouden bij zoveel botheid en onfatsoen… Grrrr……
oh wow. Ze zouden me helemaal gek maken en ik hun!!!!
Over die controleurdert: het valt mij op dat hoe minder een functionaris in de organisatie te vertellen heeft, hoe ostentatiever hij vaak tegenover de klant op zijn weinige strepen gaat staan. Bij gebrek aan voldoende strepen verzint ‘ie er ter plekke wel een paar.